2019. december 14., szombat

Menyasszonyi torta


Ciki nem ciki nem tudtam,hogy Harry Potter-es tortát kell csinálnom,mivel nem láttam egy részt sem belőle :)) Csak adott volt egy kép,ami szerint kellett csinálni a tortát, labda szárnyakkal :)) gondoltam én...hát nem volt egyszerű kivitelezni,eleve alig tudtam megfesteni a megfelelő színre,aztán a szárnyak nem akartak megállni,mindig kiestek úgyhogy faragnom kellett le belőle...na de megszületett a torta és állítólag nagy sikere volt.
Nem volt ilyen csupasz a teteje,tettek még rá egy díszt :)

Egy 26 cm-es csokis mascarpones és egy 20 cm-es erdei gyümölcsös mascarpones tortát készítettem.

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Piskóta: (2 db ilyet sütöttem)

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt ketté vágjuk így lesz 4 lap.

Krém:

1250 gr mascarpone
250 gr olvasztott 70 %-os étcsoki
120 gr porcukor

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük az olvasztott, de nem meleg csokit.Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Hozzávalók a piskótához,20 cm-es tortaformához:

8 db M-es tojás
240 gr kristálycukor
120 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
120 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 20 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

750 gr Mascarpone
80 gr porcukor
500 gr erdei gyümölcs (ha fagyasztott akkor kiolvasztva)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mascarponet kikeverjük a porcukorral. A gyümölcsöt óvatosan beleforgatjuk, ha nagyon sűrű lenne, akkor kevés folyékony tejszínnel lehet lazítani. Ha viszont lágy,akkor egy csomag Dr Oetker expressz zselatin fixszel lehet rajta segíteni.Nekem most lágyabb volt a krém így zselatint tettem bele. 3 felé vesszük a krémet és megtöltjük a tortát.Hűtjük

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

400 gr teavaj
400 gr porcukor
Habosra keverni. Megkenjük a torták oldalát és tetejét.Ez a mennyiség elég volt a két tortához.  Hűtjük.

Fondanttal vagy burkoló masszával esetleg marcipánnal burkoljuk.Én fondantot szoktam használni.

Az aranycikeszt Smartflex flower masszából készítettem és Fractal szikrázó arany selyemporral festettem amit egy kevés színtelen vanília aromában oldottam fel.Többször át kell kenni,de minden egyes átkenés után hagyni kell száradni.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése