2019. december 21., szombat

Mancs őrjárat szülinapi torta


Egy kicsi lány szülinapjára készült.

Piskóta:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 18 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 18 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor háromfelé vágjuk.

Krém:

500 gr mascarpone
100 gr olvasztott 70 %-os étcsoki
1 evőkanál (10 gr) kókuszzsír
75 gr porcukor
2 dl habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük az olvasztott, de nem meleg csokit amit a kókuszzsírral olvasztottam fel.
Tejszínt felverjük a habfixálóval és a mascarpones krémhez keverjük.
Kétfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá:

150 gr teavaj
150 gr porcukor
Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét.Hűtjük.

Fondanttal vagy burkoló masszával esetleg marcipánnal burkoljuk.Én fondantot szoktam használni.

Az ehető cukorlapot rendeltem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése