2019. december 20., péntek

Glutén-,és laktózmentes erdei gyümölcsös szülinapi torta


Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es tortaformához:

7 db M-es tojás
210 gr kristálycukor
105 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
105 gr Alfa mix liszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Kétfelé vettem a masszát és két 22 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük mindkettőt kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 2 felé vágjuk mindkettőt így lesz 4 lapunk.

Krém hozzávalók:

750 gr laktózmentes mascarpone
750 gr fagyasztott (ha nincs friss) erdei gyümölcs (ezt szobahőmérsékleten hagyjuk kiolvadni)
100 gr porcukor
2 dl laktózmentes habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
1/2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A tejszínt felverjük a habfixálóval.A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük a tejszínhabot és a gyümölcsöt.Ha lágy,akkor zselatin fixszel lehet rajta javítani.
Háromfelé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.
Tetejét és oldalát vajkrémmel vontam be.

Vajkrém:

200 gr laktózmentes teavaj
200 gr porcukor
Pici fekete ételfesték a szürke szín miatt
Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét.HŰTJÜK.

Díszítjük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése