2020. július 8., szerda

Csupa csokis szülinapi torta


Egy 9 éves csoki imádó kis srác szülinapjára készült,az volt a kérés,hogy legyen tele csokival. Tele lett 😀😀

Piskóta 20 cm-es formához:

6 db L-es tojás
180 gr kristálycukor
180 gr Doves farm süteményliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor négyfelé vágjuk.

Krém:

750 gr mascarpone
200 gr olvasztott 70 %-os étcsoki
50 gr csokicsepp
1 evőkanál (10 gr) kókuszzsír (csokival együtt olvasztjuk fel)
120 gr porcukor
2 dl habtejszín (folyékonyan kell,nem felverve)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva,majd a végén belekevertem a csokicseppeket. Ha lágy lenne a krém,akkor mehet bele zselatin fix.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Orosz ganache burkoláshoz:

150 gr 70%-os étcsoki
250 gr teavaj

Elkészítettem a Marton Rita féle orosz ganache-t. Ezt a receptet is egy tortás facebook csoportban láttam,Rita szinte csak ezzel dolgozik és nem is csodálom, mert baromi jó és gyorsan el is készül. Ide teszem a linket ahol eredetileg megtalálható a recept.
A lényeg,hogy 150 gr olvasztott fehér csokihoz 250 gr teavaj kell,de lehet ét-, vagy tejcsokival is csinálni.

A csokit gőz fölött megolvasztottam,és ha már nem meleg akkor robotgéppel hozzákevertem a szobahőmérsékletű vajat kockánként,tehát nem egyszerre.Eleinte lágy lesz, de ahogy adagoljuk bele a vajat,szép kemény és fényes nagyon finom krémet kapunk. Ezzel kentem körbe a tortát. Maradt krém,azzal díszítettem a végén.

Díszítéshez fehér csokit olvasztottam és azzal csurgattam le a tortát,tetejére is tettem. Ami megmaradt fehér csoki azt szilikon emoji formába tettem és azt is felhasználtam a díszítésnél.
Tettem még a torta tetejére oreo kekszet, csokis kekszet, kinder csokit, kinder choco fresht, toffifeet stb...képen lesz lentebb miket használtam fel.

7,5 cm magas lett a piskóta












 Orosz ganache




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése