2020. július 3., péntek

Csokis torta


Piskóta 18 cm-es formához:

5 db L-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Doves farm süteményliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 18 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 18 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor négyfelé vágjuk.

Krém:

500 gr mascarpone
125 gr olvasztott 70 %-os étcsoki
1 evőkanál (10 gr) kókuszzsír (csokival együtt olvasztjuk fel)
100 gr porcukor
2 dl habtejszín (folyékonyan kell,nem felverve)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Ha lágy lenne a krém,akkor mehet bele zselatin fix.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Svájci vajkrém a burkoláshoz és díszíteni:

125 gr tojásfehérje (kb 4 db M-es tojás fehérje)
250 gr teavaj
180 gr kristálycukor

Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem pont azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.
A svájci vajkrémből marad meg,azt használtam díszítéshez is,ott tettem bele olvasztott csokit azért halvány barna.
Ízlés szerint díszítjük.

Csurgatáshoz:

Kb 125 gr 70 %-os étcsoki megolvasztva 10 gr kókuszzsírral. Ami megmaradt csoki azt csoki mintájú szilikon formába tettem és dermesztettem.Ezt is felhasználtam a díszítéshez.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése