2020. július 30., csütörtök

Vaníliás szülinapi torta


Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db L-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
60 gr Doves farm süteményliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam (mutatok képet) ,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

1,5 csomag (azaz 60 gr)  Haas vaníliás pudingpor
0,5 liter tej
50 gr porcukor
250 gr Mascarpone
200 ml tejszín
2 csomag Bourbon vaníliás cukor
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A pudingot megfőztem a tejben a cukorral, hűtöttem. A mascarponét kikevertem a bourbon vaníliás cukorral,folyékony tejszínnel,a zselatin fixszel, majd hozzákevertem a kihűlt pudingot. Ha a kihűlt puding csomós lenne, akkor vagy késes aprítóban vagy botmixerrel lehet rajta segíteni és akkor nagyon szép krém lesz belőle.Én botmixerrel csináltam,mert nagyon csomós és kemény volt, és ezután kevertem a mascarponéval össze. Ha lágy lenne a kész krém, akkor tegyük hűtőbe,míg jó állaga nem lesz.
Megtöltöttem a piskóta lapokat. HŰTJÜK.

Orosz ganache burkoláshoz:

150 gr Bourbon vaníliás fehér csoki (JD Gross lidlből)
250 gr teavaj
Zöld ételfesték

Már többször elkészítettem a Marton Rita féle orosz ganache-t. Ezt a receptet is egy tortás facebook csoportban láttam,Rita szinte csak ezzel dolgozik és nem is csodálom, mert baromi jó és gyorsan el is készül. Ide teszem a linket ahol eredetileg megtalálható a recept.
A lényeg,hogy 150 gr olvasztott fehér csokihoz 250 gr teavaj kell,de lehet ét-, vagy tejcsokival is csinálni.

A csokit gőz fölött megolvasztottam,és ha már nem meleg akkor robotgéppel hozzákevertem a szoba hőmérsékletű vajat kockánként,tehát nem egyszerre.Eleinte lágy lesz, de ahogy adagoljuk bele a vajat,szép kemény és fényes nagyon finom krémet kapunk. Kétfelé vettem,egyiket zöld festékkel színeztem.Ezzel kentem körbe a tortát és díszítettem.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése