2020. július 10., péntek

Glutén-, és laktózmentes gesztenyés mascarpones torta


Névnapra készítettem ezt a tortát,a színben az volt a kérés hogy halvány lila,-zöld,-barack,-rózsaszín lehet :) Ilyen lett :) Tetszett :)

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Piskóta: (2 db ilyet sütöttem)

5 db L-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Doves farm süteményliszt (innen:Diszkont diéta

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt kétfelé vágjuk így lesz 4 lap.

Krém:

750 gr laktózmentes mascarpone
750 gr gesztenyemassza
4 dl laktózmentes habtejszín
100 gr porcukor
1/2 üveg rumaroma

A mascarponét,a porcukrot és a folyékony tejszínt keményre verjük,egy nagyon jó állagú kemény krémet kapunk,majd hozzákeverjük a kiolvadt gesztenye masszát és a rumaromát. Arra figyeljünk,ha natúr masszát veszünk, akkor több cukor kell bele. 3 felé vesszük a krémet és megtöltjük a lapokat.HŰTJÜK.

Svájci vajkrém a burkoláshoz és díszítéshez:

227 gr tojásfehérje (kb 8 db M-es tojás fehérje)
500 gr laktózmentes teavaj
330 gr kristálycukor

Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem pont azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.
Ízlés szerint díszítjük. Én a felébe tettem lila fractal gél ételfestéket, de épp csak egy cseppet, a másik felébe pedig barack színű fractal gél festéket,abból egy picit többet,de látni a színén ha megfelelő. Külön külön habzsákba tettem a krémeket és felváltva egy sor lila egy sor barack színt nyomtam körbe a torta oldalára majd simítóval körbe simítottam.Így lett csíkos.
A tetejére 2D számú csillagcsővel nyomtam virágokat.

Fehér csoki csurgatáshoz mivel nem kaptam laktózmentes fehér csokit (nem is tudom van e) így Delight vegán csokit használtam ami itt kapható. Kb 40 gr olvasztottam meg.
Cukorgyöngyökkel díszítettem.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése