2020. szeptember 7., hétfő

Meggyes pohárkrém glutén és cukor nélkül


Ez már a sokadik pohárkém amivel kísérletezem😀😁Mindig találok ki valami újat 😛
Mindegyik isteni finom lett eddig. Most volt itthon meggy így ezzel a gyümölccsel is kipróbáltam.
Most nem kekszet használtam,hanem sütöttem piskótát,méghozzá liszt nélkül. Őrölt mandula került bele.

Piskóta 24*17 cm-es tepsihez:

3 db L-es tojás
100 gr őrölt mandula (Lidlben szoktam venni ha akciós,mert csak akkor van)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként az édesítő,ha szép fényes, akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon keverő spatulával (én ezzel szoktam mostanában) keverjük hozzá az őrölt mandulát óvatosan, hogy a hab ne törjön. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 170 fokon 25 percig sütöttem,tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor kb 2*2 cm-es kockára vágtam.
 
Krém:
 
500 gr mascarpone
400 ml tejszín (nem kell felverni)
 
400 gr magozott meggy (de jó más gyümölcs is)
 
A mascarponet,édesítőt és a tejszínt (folyékonyan) jól felverjük,kemény krémet kell kapnunk.

Rétegzés:

Alul krém, rá pár darab piskóta majd pár szem meggy,ezt ismételjük megint majd a tetején krém legyen.Lényegében addig lehet rétegezni,amilyen magas a pohár vagy kehely😃 Díszíthetjük mandulával 😊









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése