2021. május 30., vasárnap

Glutén-, és tejmentes erdei gyümölcsös szülinapi torta



Kolléganőmnek készítettem a 40. szülinapjára 😊

Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
60 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

400 gr erdei gyümölcs
10 gr Lucullus étkezési zselatin
0,5 dl víz
80 gr kristálycukor
 
375 ml mandulatej
1,5 csomag (60 gr) Dr Oetker vanília puding
200 ml nem cukrozott Schlagfix tejmentes habalap (nyilván lehet cukrozott is, de akkor kicsit kevesebb cukor kell a zselébe,vagy Meggle decorral is lehet készíteni,de én most ezért nem akartam felbontani egy fél literes dobozt)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A hideg vízbe beleöntöm az étkezési zselatint és hagyom duzzadni.
Az erdei gyümölcsöt fel teszem a cukorral melegedni.Ha felforr leveszem a tűzről.20 perc múlva hozzá adom a megduzzadt zselatint és elkeverem,míg a zselatin elolvad.Hűtöm amíg a zselé kihűl és kezd dermedni.

A mandulatejben megfőzöm a pudingport.Hűtöm.Ha kihűlt botmixerrel pürésítem (az állás alatt kemény lesz és darabos,ezért kell pürésíteni)
A schalgfix-et felverem.
Ha a puding és a zselé is kihűlt összekeverem a kettőt plusz a felvert habot is hozzá adom. Itt még lágy lehet a krém,ezért 1 csomag expressz zselatin fixet tettem bele és hűtöttem. A zselatin kifejti hatását és a hűtőben ,jól meg fog dermedni a krém.Három felé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.Érdemes torta karikába betölteni és egy éjszakát hűtőben pihentetni.

Vajkrém a fondant alá:

180 gr Rama laktózmentes (ez tejmentes is,rajta van a Vegan felirat)
180 gr porcukor
Habosra keverjük és megkentjük a torta oldalát,tetejét,hűtjük.

Én piros smartflex velvettel burkoltam.
A burkolás fényes felületét úgy kaptam,hogy Fractal szikrázó fehér csillámport tettem színtelen aromába,és ecsettel átkentem a torta felületét.
Díszítettem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése