2021. július 17., szombat

Glutén-, és laktózmentes párizsi krémes torta




Hozzávalók egy piskótához ,20 cm-es formához:

6 db M-es tojás
180 gr kristálycukor
90 gr barna rizsliszt
90 gr IT'S US Miklos' universal mix keverék

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor négyfelé vágjuk,töltjük.

Párizsi krém:

800 gr kristálycukor
400 ml laktózmentes habtejszín
2 csomag (20 gr) vaníliás cukor
200 gr étcsokoládé (Lidlben vettem 70% -os J.D.Gross márkát,lentebb képen)
200 gr + 400 gr laktózmentes teavaj
160 gr 20-22 %-os kakaópor

A tejszínt a cukorral és a vaníliás cukorral felforraljuk. Nekem a legutóbbi tortánál szemcsés maradt ez a tejszínes cukor, így most tovább főztem,kell neki idő míg elolvad a cukor.Hozzá keverjük az apróra tördelt csokoládét,és addig keverjük,míg el nem olvad. Ezután mehet hozzá a kakaópor és legvégül a 200 gr vaj.
Kihűtjük. Felhasználás előtt habosra keverjük 400 gr vajjal.
Az így kapott krémből én 3*550 gr krémet vettem ki,ezekkel töltöttem be a lapokat,majd a maradék krémet félre tettem burkoláshoz.

Burkolni csokikrém:

félre tett szoba hőmérsékletű párizsi krém
150 gr szoba hőmérsékletű laktózmentes teavaj
Habosra keverjük,ezzel burkoljuk a tortát.

Csoki csurgatás:

125 gr 70% -os J.D.Gross étcsoki (Lidl),lehet más márka is természetesen,de én ezt szeretem

A csokit a kókuszzsírral együtt olvasztjuk fel, majd ha már nem meleg, akkor a kihűtött tortára csurgatjuk. Díszítjük.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése