2021. augusztus 20., péntek

Mákos fehér csokis tejszínes szülinapi torta



A fiam barátnőjének az apukája kapta ezt a tortát szülinapjára 😊 nagy sikere volt 😊

Hozzávalók egy piskótához ,20 cm-es formához:

6 db M-es tojás
180 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt
60 gr Schar mix B kenyérliszt
60 gr darált mák

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt és a mák keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűl a piskóta,akkor négyfelé vágjuk.

Krém:
 
750 gr mascarpone
400 gr habtejszín
220 gr Bourbon fehér csoki (Lidlből J.D.Gross márka)
20 gr kókuszzsír
140 gr darált mák
50 gr porcukor

A fehér csokit olvasszuk fel a kókuszzsírral (lehet étolaj is).
A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Végül a mákot is hozzáforgatjuk. Isteni finom krémet kapunk.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.
 
Vajkrém a burkoláshoz:

180 gr teavaj
180 gr porcukor

Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét.

Fondantból vagy smartflex velvetből csinálunk az oldalára fa mintájú díszt. Én smartflexet használtam.

"Jégkocka" készítése:

Készítettem 500 ml limonádét és fel tettem melegedni,nem kell forralni csak csípős meleg legyen. Közben 250 ml hideg vízben elkeverek 40 gr Lucullus étkezési zselatint és ha jól megduzzadt ,akkor hozzákeverem a tűzről levett ,de nem forró limonádéhoz.
Négyszögletes műanyag edénybe öntöttem és hűtőbe tettem. Ezt egyébként órákkal hamarabb vagy előző nap is el lehet készíteni.Nekem is egy éjszakát volt a hűtőben.Jobb ha előző nap készítjük el.
Késsel a műanyag tálkában vágtam egyforma méretre. Tetszőlegesen díszítjük a tortát.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése