2021. augusztus 23., hétfő

Glutén-,és tejmentes epres torta eper zselé betéttel szülinapra



Egy igazán szép tortát szerettem volna készíteni,hál istennek nem is volt nagyon meleg,így a stencilezés is remekül sikerült.
Pár ember mondta is,hogy ez lett az eddigi legszebb tortám 😍

Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt
60 gr Schar B kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

450 gr eper tisztán mérve
10 gr Lucullus étkezési zselatin
50 gr víz
100 gr kristálycukor
 
375 ml mandulatej
1,5 csomag (60 gr) Dr Oetker vanília puding
220 ml Meggle decor (tejmentes habalap)

A hideg vízbe beleöntöm az étkezési zselatint és hagyom duzzadni.
Az epret picit meg botmixerezem,de nem teljesen,maradjanak benne eper darabok is, fel teszem a cukorral főni.Ha felforrt leveszem a tűzről. Kb 20 perc múlva hozzá adom a megduzzadt zselatint és elkeverem,míg a zselatin elolvad.
180 gr epret veszek ki a tálból,mert ez kell a zseléhez a többit hűtöm, amíg a zselé kihűl és kezd dermedni.
Amit ki vettem 180 gr eperzselé,azt egy folpackkal kibélelt kb 14 cm átmérőjű tálba teszem,és hűtőbe rakom dermedni.Így lesz kerek formája,ez lesz az eper betét. Lényeg,hogy kisebb legyen mint a torta átmérője.

A mandulatejben megfőzöm a pudingport.Hűtöm.Ha kihűlt botmixerrel pürésítem (az állás alatt kemény lesz és darabos,ezért kell pürésíteni,selymesíteni)
A megglét felverem.
Ha a puding és a zselé is kihűlt összekeverem a kettőt plusz a felvert habot is hozzá adom. Itt még lágy lehet a krém,ezért 1 csomag expressz zselatin fixet lehet tenni bele,én tettem is.Három felé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat. A középső krém tetejére tettem a megdermedt zselét és amennyire tudtam belenyomkodtam a krémbe. Majd rá helyeztem a harmadik lap piskótát,arra megint krém és végül a negyedik lap piskóta. Érdemes torta karikába betölteni és egy éjszakát hűtőben pihentetni.Másnap burkoltam.

Burkolás Marton Rita féle orosz ganache:

150 gr Delight fehércsoki alternatíva (ez tejmentes,cukormentes,vegán is)
250 gr Rama laktózmentes (ez tejmentes is,mert rajta van a vegán jel)
pink fractal gél festék

A fehér csokit megolvasztom,majd ha már nem meleg, akkor kockánként hozzákeverem robotgéppel a ramat.
Ezzel a krémmel nagyon jól lehet burkolni.Beburkoltam a tortát majd hűtöttem,ez fontos ,mert csak így lehet stencilezni rá.A maradék krémbe még tettem pink festéket és tetszőleges stencilt használva díszítettem a tortát.

Macaron:

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem 12-14 percig alsó felső sütésen hőlégkeveréssel és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki a sütés ideje alatt.

Macaron töltelék csoki ganache:

50 gr J.D.Gross 70%-os étcsoki (Lidlben kapható, tejmentes is)
100 gr Meggle decor

A meggle-t felmelegítem ,majd hozzáöntöm az összedarabolt csokihoz és elkeverem.Ha híg a krém hűtőbe teszem. Lehet habosítani is vagy így hagyni. Ezzel a krémmel töltöttem meg a macaronokat,közepére tettem pisztácia pasztát.
Díszítjük a tortát tetszőlegesen.
Az egyedi beszúrót és az ostya pillangókat "Lézer dekor egyedi ajándékok" készítette.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése