2021. augusztus 15., vasárnap

Párizsi krémes szülinapi torta



Ilyen hordó formájú tortát már csináltam néhányat,mindig nagy sikere van :) most párizsi krémmel töltöttem.

Hozzávalók a piskótához ,18 cm-es formához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt
75 gr Schar B kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 18 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 18 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor négyfelé vágjuk,töltjük.

Párizsi krém:

500 gr kristálycukor
250 ml habtejszín
1,5 csomag (15 gr) vaníliás cukor
125 gr étcsokoládé (Lidlben vettem 70% -os J.D.Gross márkát)
125 gr + 250 gr teavaj
100 gr 20-22 %-os kakaópor

A tejszínt a cukorral és a vaníliás cukorral felforraljuk. Kell neki idő míg elolvad a cukor.Hozzá keverjük az apróra tördelt csokoládét,és addig keverjük,míg el nem olvad. Ezután mehet hozzá a kakaópor és legvégül a 125 gr vaj.
Kihűtjük. Felhasználás előtt habosra keverjük 250 gr vajjal.

Burkolni vajkrém:

150 gr teavaj
150 gr porcukor

Habosra keverjük,ezzel burkoljuk a tortát.Hűtjük.

Fondantból vagy smartflex velvetből csinálunk az oldalára fa mintájú díszt. Én smartflexet használtam.

"Jégkocka" elkészítése zselatinból:

8 db Dr Oetker lapzselatint beáztattam hideg vízbe,majd kb 20 perc múlva kinyomkodtam és beletettem 6 dl felmelegített vízbe,ne legyen forró csak meleg.Keverjük el a zselatint benne míg elolvad.
Négyszögletes műanyag edénybe öntöttem és hűtőbe tettem. Ezt egyébként órákkal hamarabb vagy előző nap is el lehet készíteni.Nekem is egy éjszakát volt a hűtőben.Jobb ha előző nap készítjük el.
Késsel a műanyag tálkában vágtam egyforma méretre. Tetszőlegesen díszítjük a tortát.
Egyébként a vízbe tehetünk cukrot,citromlevet hogy legyen íze ha valaki meg akarja enni,de akkor nem lesz áttetsző a színe. Szoktam olyat is csinálni,akkor sárgás színe van a jégkockának.
A zselatin kocka/jégkocka ne érjen hozzá a fondihoz ,mert oldja.Én olvasztott csokival kentem meg belül a fondit ahol hozzá ér a kocka,így nem fogja oldani.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése