2021. november 20., szombat

Karamellás szülinapi torta

 

A piskóta hozzávalói 16 cm-es formához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt
60 gr Schar mix B kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 16 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 16 cm-es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!Ha kihűt akkor 4 felé vágjuk.

Krém:

500 gr mascarpone
1 konzerv (397 gr) sűrített tej (ebből lesz a karamell)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix
pár db tejkaramella beledarabolva a krémbe

A sűrített tejet előző nap főzzük meg,úgy hogy a konzervet egy fazékba tesszük ,vízzel felengedjük,hogy lepje el a konzervet és 4 órán keresztül főzzük.Elvileg elég 3 óra főzés is,de én biztosra megyek. Ez alatt az idő alatt a vízből fog elfőni,pótolni kell,mindig legyen víz alatt a konzerv. Nem bontjuk fel csak másnap vagy ha kihűlt.
A mascarponet és a kihűlt karamellt kikeverjük robotgéppel, ha lágy lenne a krém lehet tenni bele expressz zselatin fixet. Én tettem bele.Lehet még tenni bele darabolt tejkaramellát. 
Három részre osztottam a krémet és megtöltöttem a lapokat,hűtjük.Én egy éjszakát szoktam hűteni a betöltött tortákat.Másnap jobb vele dolgozni.

Vajkrém:

200 gr teavaj
190 gr porcukor
10 gr kakaópor (attól függ mennyire szeretnénk barnára színezni)

Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét.HŰTJÜK. Díszítjük tetszés szerint.
 
macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptje szerint csináltam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel 13-15 percig és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.
Pisztáciás krémmel töltöttem meg.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése