2021. november 26., péntek

Nutellás torta málna zselé betéttel



70. szülinapra készítettem,stencilt még nem raktam fondira,most mivel így kérték,ez kellett,de egyébként krémre sokkal könnyebb fel tenni 😊

Két db 5 tojásos piskótát sütöttem,tehát 10 tojásból.

Hozzávalók egy piskótához,26 cm-es tortaformához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es formába öntöttem a tésztát, melynek az aljára vágtam egy 26 cm -es sütőpapírt,előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Meg sütjük a másik piskótát is.
Ha kihűlt mindkét piskóta,2 felé vágjuk ,így lesz 4 lapunk.

Krém:

1250 gr mascarpone
1000 gr Nutella
1 cs Dr Oetker expressz zselatin fix
 
A mascarponet robotgéppel összekeverjük a nutellával. Én adtam még hozzá egy csomag zselatin fixet a jobb tartás miatt.Egy jó állagú finom krémet kapunk. 3 egyforma részre vettem és megtöltöttem a lapokat úgy, hogy a középső krém rétegbe tettem egy málna zselé betétet is. Mutatom képen lentebb.Hűtjük.

Málna zselé:

750 gr málna (fagyasztottat veszek,sokkal olcsóbb mint a friss,és úgyis főzni kell)
1 dl víz
70 gr cukor
2 csomag  Dr Oetker expressz zselatin fix

A málnát fel tesszük főni a cukorral és a vízzel,mikor felforrt és a málna szemek kezdenek szét esni levesszük a tűzről,átpasszírozzuk (670 gr lett magok nélkül) ,majd ha már langyos akkor belekeverjük a zselatin fixet.Ha ezzel meg vagyunk, akkor a zselét egy folpackkal kibélelt (fontos!!) tálkába vagy csatos torta formába öntjük,amelynek a mérete kisebb mint a torta forma. Kb 22 cm legyen.Hűtjük dermedésig.Ezt a zselét tesszük töltéskor a középső krémbe. Mutatom lentebb képen.

Vajkrém a fondant alá:

350 gr vaj
350 gr porcukor

Habosra kikeverjük, körbekenjük a tortát.Hűtjük.
Fondanttal vagy smartflex velvettel burkoljuk.Én mostanában smartflexszel szoktam. A maradék vajkrémmel stencilezzük. 

Macaron:

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel 14-15 percig és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.

Macaron töltelék:

100 gr nutella
100 gr puha teavaj

Habosra keverjük,töltjük a makikat.
Díszítjük a tortát tetszőlegesen.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése