2015. február 5., csütörtök

Meggyes mákos süti liszt nélkül



25 dkg darált mák ( én nem daráltam le)
1 dl tej
5 tojás
15 dkg cukor
1 teáskanál szódabikarbóna
reszelt narancshéj
kevés citromlé
szegfűszeg
1 üveg magozott meggy

A mákot öntsük le a felforralt tejjel és hagyjuk hűlni, hogy a mák felszívhassa a tejet. A tojás sárgákat keverjük habosra a cukorral, majd keverjük bele a szódabikarbónát, szegfűszeget és a narancshéjat. Keverjük össze a forrázott mákkal, és a citromlével.
Verjük kemény habbá a tojásfehérjéket és óvatosan forgassuk a mákos masszába. Töltsük sütőpapírral bélelt tepsibe (26*21 cm) , és bőkezűen szórjuk meg kimagozott és lecsöpögtetett meggyel. 180 fokos sütőben 25 perc alatt megsül, de egy tűvel megszúrva látjuk hogy mikor kész, mikor nem ragad már rá a tészta.



6 megjegyzés:

  1. Koszonom a receptet. Makdaralassal gondom volt. Finomnak latszik.Boldog karacsonyt kivanok. Agi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is muszáj darálni. Én sem tettem :)
      Boldog karácsonyt neked is :)

      Törlés
  2. Imádom a mákot és a meggyet is!Mindenképp kipróbálom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem mindkettőt :) próbáld ki tényleg finom és egyszerű.

      Törlés
    2. Én is szeretem mindkettőt :) próbáld ki tényleg finom és egyszerű.

      Törlés
  3. Köszönöm a receptet, régen ezt liszttel sütöttem, de ezzel sokkal finomabb így és még egészségesebb is, na a kalóriákról ne is beszéljek

    VálaszTörlés