2015. március 7., szombat

Grízes krémes



Eme csodás sütemény receptet kedves ismerősömtől Horváth Szilviától kaptam :)

Piskóta hozzávalók 25*35 cm-es tepsihez:

5 db L-es méretű tojás
8 ek cukor
8 ek rizsliszt
1 ek cukrozatlan kakaópor
Fél csomag sütőpor
csipet só
Fél dl olaj
Megsütjük 180 fokon 30 perc kb.

Krém hozzávalók:

5 dl tejből,7 ek rizsdarából és 1 vanília cukorból tejbegrízt készítünk.
25 dkg vajat vagy margarint habosra keverünk 15 dkg porcukorral és a kihűlt grízzel jól kikeverjük.
A kihűlt piskótát ketté vágjuk és a fele krémmel megtöltjük,majd a maradék krémet a piskóta tetejére tesszük.Kakaóporral szórjuk meg.










13 megjegyzés:

  1. Elkészítettem, isteni finom volt, pillanatok alatt elfogyott! :)

    VálaszTörlés
  2. nem tudom, elment-e az előző kommentem, de akkor megpróbálom újra :) a piskótát, hogy készíted el? külön a száraz és vizes fázis és a végén összekevered? a fehérjét felveres habbá és úgy kevered össze vagy hogyan? Köszi a választ előre is

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia nem jött el az előbb.
      Én a fehérjét kemény habbá verem majd apránként a cukrot is hozzá teszem de verem folyamatosan. Majd a sárgáját is egyesével és az olajat óvatosan ezután már csak fakanállal keverem hozzá az összekevert száraz alapanyagot.

      Törlés
  3. Megcsináltam. Egy baja lett...kevés lett. Ezután csak dupla adagot csinálok!!! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kevés??? :) hány embernek kevés? :)

      Törlés