2021. március 16., kedd

Citromos mascarpones torta

 


Szülinapra készítettem.

Hozzávalók a piskótához,18 cm-es tortaformához: 
 
5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Doves farm sütiliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 18 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 18 cm-es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40 percig. Tűpróba!!!Ha kihűt akkor 4 felé vágjuk.

Citromos krém:

2 csomag Dr Oetker vaníliás pudingpor (2x40 gr)
6 dl tej
100 gr frissen facsart citromlé
2 db nagyobb bio citrom reszelt héja
80 gr kristály cukor
500 gr mascarpone

A tejben megfőzzük a pudingporokat a cukorral.Ha kész és hűlt kb fél órát (ekkor már nem forró,de meleg) hozzákeverjük a citromlevét és héját. Ha csomós lenne ,akkor botmixerrel szépen selymesíteni lehet,én így csináltam,mivel ahogy hűl úgy keményedik a puding és darabos lesz.
Hagyjuk teljesen kihűlni. Ha kihűlt a puding keverjük hozzá a mascarponet.
Vegyük 3 egyforma részre a krémet és töltsük be a tortalapokat,ismét hűtsük.
 
Vajkrém:

250 gr teavaj
250 gr porcukor
Habosra keverjük. Körbe kenjük a tortát és ismét hűtjük.
Díszítjük...










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése