2021. március 12., péntek

Glutén-,és cukormentes fehér csokis pisztáciás torta


 

Először is megjegyzem,hogy a díszítés (fondant) nem cukormentes,de a többi igen.De ez nem volt gond,mert azt nem is akarták megenni 😛😂

Sosem csináltam még pisztáciás tortát,nem találtam hozzá megfelelő receptet sem,így saját ötletre hagyatkoztam. Most vagy soha :))

A piskóta receptje Rozitól van (itt a facebookon megtalálható) csak egy picit módosítottam rajta...
Két piskótát szoktam sütni,egyben nem merem ,mert félek,hogy nem sül át rendesen,ez nem hagyományos piskóta.

Hozzávalók 1 db piskótához 20 cm-es formához:

4 db M-es tojás
40 gr Szafi négyszeres erősségű édesítő
8 gr kókuszzsír
30 gr Szafi zabpehelyliszt (innen:diszkont diéta)
80 gr őrölt mandula (Lidlben szoktam venni amikor akciós,mert nem állandó termék)
2 gr Lucullus szódabikarbóna

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá lassan az édesítő,ha szép fényes akkor mehet hozzá a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább,majd végül a kókuszzsír (étolaj is jó). Ha benne vannak a tojássárgák és az olaj is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spatulával keverjük hozzá a zabpehelyliszt ,mandula és a szódabikarbóna keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 180 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!Nem nagyon fog megemelkedni,nem olyan mint a normál piskóta.
Ha megsült és kihűlt a piskóta akkor 2 felé vágjuk. Megsütjük a másik lapot is. Lesz négy db lapunk.

Pisztáciás krém:

340 gr pisztácia vaj/paszta (ez 100% pisztácia) én a GymBeam t vettem
250 gr mascarpone
100 gr habtejszín
 
Ezt a négy hozzávalót egy tálba tettem és robotgéppel jól kikevertem,meglepő módon egy jó kemény tartású krémet kaptam. Először nem is tettem bele a tejszínt,de úgy nagyon kemény lett,nem is gondoltam volna,mivel a pisztácia paszta szinte folyt. Tehát kell bele a tejszín mindenképp.

Fehér csokis krém:

500 gr mascarpone
300 gr habtejszín (nem kell felverni)
3 tábla (3*75 gr) Torras fehér csoki ami glutén-,és cukormentes (lentebb lesz kép)
20 gr kókuszzsír (ezt a fehér csokival együtt olvasztjuk fel)

A mascarponet felverjük a tejszínnel,egy jó állagú masszív krémet kell kapni. A csokit felolvasztjuk a kókuszzsírral,és ha már nem meleg, akkor hozzá csurgatjuk lassan a mascarpones krémhez,mikozben robotgéppel verjük.
Habzsákba rakjuk.
 
Torta töltése:
 
A két krémet külön-külön habzsákba rakjuk és körkörösen megtöltjük a tortát,felváltva hol az egyik hol a másik krémmel. Lentebb lesz kép róla.

Burkolni fehér csokis vaj:

3 tábla (3*75 gr) Torras fehér csoki ami glutén-,és cukormentes (lentebb lesz kép)
20 gr kókuszzsír (ezt a fehér csokival együtt olvasztjuk fel)
300 gr puha teavaj

A megolvasztott,de nem meleg csokit elkezdjük robotgéppel keverni és apránként hozzáadogatjuk a vajat. A végére egy selymes krémet kapunk,ezzel burkoljuk a tortát.

A díszeket smartflex velvetből készítettem,nem cukormentes.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése