2021. október 6., szerda

Áfonyás sajttorta sütés nélkül



Hááááát ez valami nagyon durván finom lett 💗💗 Sosem ettem még sajttortát, ebből jön az ,hogy nem is csináltam még, ez volt az első. Sok ismerősöm mondta már,hogy nagyon finom,nagyon szeretik.
Többször belefutottam már receptekbe,főleg az Enci féle Gasztro hobbis videóba. Ez már a sokadik alkalom volt,tegnap megláttam a Facebook-on, vásároltam hozzá pár dolgot, tejszín mascarpone mindig van itthon az nem kellett,de áfonya igen és krémsajt. Keksz is volt itthon. 
Picit változtattam az eredeti recepten,de csak azért ,mert pl. ami keksz volt nekem itthon az 150 gr-os,kettő kellett belőle,az eredeti receptben 280 gr van,nem akartam meghagyni 20 gr-ot így bele tettem mind,ezáltal több vajat olvasztottam. A krémbe is tettem némi cukrot,de egyáltalán nem lett gejl tőle.Joghurt helyett tejfölt tettem a krémbe,és a krémsajt is csak 200 gr os kiszerelésben van,50 gr miatt nem akartam másik dobozzal felbontani.Tökéletes lett így is,nagyon finom tényleg 😃 szerintem a képek is vissza adják ,milyen jól sikerült.
Eredeti recept itt.
És akkor jöjjön a recept ahogy én készítettem.

Áfonyás réteg:

Először ezt készítsük el, mert ezt főzni kell.

500 gr áfonya (én fagyasztottat vettem a Lidlből)
20 gr Dr Oetker Expressz zselatin fix

Az áfonyát fel tettem lábasba főni,eleinte míg nem engedett levet kevergessük gyakran le ne égjen,később levet fog engedni. Én tettem hozzá kb 1 evőkanál cukrot. Nem sokáig kell főzni,kb fél óra,maradjanak benne egész szemek.Ha felrottyant tegyük félre,ha már langyos akkor keverjük bele a zselatin fixet.

Kekszes réteg:

300 gr (2 csomag) Gullon digestive glutén-, és laktózmentes édes keksz
140 gr olvasztott teavaj

A kekszet összetörjük és hozzá öntjük az olvasztott vajat. Ezt a kekszet egy 22 cm-es torta formába nyomkodjuk. Én egy pohár aljával nyomkodtam bele.Tegyük hűtőbe amíg a krémet elkészítjük.

Krém:

500 gr mascarpone
200 gr krémsajt
50 gr porcukor
2 csomag Dr oetker bourbon vaníliás cukor
3 evőkanál tejföl
200 ml habtejszín (nem kell felverni)

Ezt a hat hozzávalót egy keverőtálba tettem és kézi mixerrel jól összekevertem, jó állagú krémet kell kapni.
Ezt a krémet rátettem a kekszes alapra majd hűtőbe tettem,mert az áfonya még nem hűlt ki ekkorra. 
Ha az áfonya már kihűlt ráönthetjük a krémre,majd egy éjszakát hagyjuk hűtőben.
Másnap jól együk meg 😀😀😀


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése