2021. október 15., péntek

Citromos mascarpones torta

 

A piskóta hozzávalói 16 cm-es formához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt
60 gr Schar mix B kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 16 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 16 cm-es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!Ha kihűt akkor 4 felé vágjuk.

Citromos krém:

1,5 csomag Dr Oetker vaníliás pudingpor (60 gr)
375 ml tej
100 gr frissen facsart citromlé
3 db közepes bio citrom reszelt héja
75 gr kristály cukor
500 gr mascarpone


A tejben megfőzzük a pudingporokat a cukorral.Ha kész és hűlt kb fél órát (ekkor már nem forró,de meleg) hozzákeverjük a citromlevét és héját. Ha csomós lenne ,akkor botmixerrel szépen selymesíteni lehet,én így csináltam,mivel ahogy hűl úgy keményedik a puding és darabos lesz.
Hagyjuk teljesen kihűlni. Ha kihűlt a puding keverjük hozzá a mascarponet.
Vegyük 3 egyforma részre a krémet és töltsük be a tortalapokat,ismét hűtsük.

Vajkrém:

250 gr teavaj
250 gr porcukor
Fekete fractal gél festék
Habosra keverjük. Körbe kenjük a tortát és ismét hűtjük.
A maradék vajkrémhez adtam még fekete festéket és még az oldalára kentem krémet majd a simítóval elsimítottam,így lett ilyen márványos hatású.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése