2021. október 21., csütörtök

Pisztáciás szülinapi torta a fiamnak



Három hét késéssel,de elkészült Patrik szülinapi tortája is. Mivel nem velünk lakik és egyetemre is jár,így most tudott haza jönni :)
Mostanában nagy kedvencem a pisztáciás krém,gondoltam,hogy neki is tuti bejön az íze,így erre a krémre esett a választásom :)

A piskóta hozzávalói 16 cm-es formához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt
60 gr Schar mix B kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 16 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 16 cm-es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!Ha kihűt akkor 4 felé vágjuk.

Pisztáciás krém:

200 gr pisztácia vaj/paszta (ez 100% pisztácia) én a GymBeam t vettem
500 gr mascarpone
80 gr porcukor
400 gr habtejszín (nem kell felverni habnak)
1/2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A porcukrot,tejszínt, mascarponet és a pisztácia pasztát egy keverőtálba tettem,majd felvertem,egy elég jó tartású krémet kaptam,de azért a biztonság kedvéért tettem bele egy fél csomag zselatin fixet, mert úgy volt,hogy utazni fog a torta és így stabilabb a krém.Három részre vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Vajkrém:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
pici barna fractal étel festék,lehet kakaópor is
Kihabosítjuk,majd körbekenjük a tortát.Hűtjük.

Macaron:

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel 14-15 percig és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.

A vajkrémből amivel burkoltam a tortát maradt meg valamennyi,ebbe a krémbe tettem mogyoróvajat és ezzel töltöttem meg a makikat,isteni finom lett :) Ebből a krémből használtam fel a díszítéshez is.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése