2021. október 3., vasárnap

Erdei gyümölcsös szülinapi torta

 

Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es tortaformához:

7 db M-es tojás
210 gr kristálycukor
105 gr barna rizsliszt 
105 gr Schar B kenyérliszt 

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Kétfelé vettem a masszát és két 22 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük mindkettőt kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 2 felé vágjuk mindkettőt így lesz 4 lapunk.

Krém hozzávalók:

750 gr mascarpone
750 gr fagyasztott (ha nincs friss) erdei gyümölcs (ezt szobahőmérsékleten hagyjuk kiolvadni)
90 gr porcukor
2 dl habtejszín (nem kell felverni)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix (a jobb tartás miatt tettem bele,és mert utazott a torta)

A tejszínt felverjük a mascarponeval és a porcukorral.Hozzákeverjük a gyümölcsöt is. Ha lágy a krém,akkor zselatin fixszel lehet rajta javítani.
Háromfelé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.

Vajkrém a fondant alá:

300 gr teavaj
300  gr porcukor
Lila és fekete fractal ételfesték gél

Habosra keverjük először a festékek nélkül,majd egy keveset veszünk ki a fehér krémből, ebbe megy a fekete festék,a többibe a lila. Megkenjük a torta oldalát és tetejét.HŰTJÜK.Stencilezzük.

Macaron:

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel 14-15 percig és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.

Macaron töltelék mandulavajjal:

85 gr sűrített tej
125 gr puha teavaj
40 gr mandulavaj de lehet bármi más (pisztácia,mogyoró stb)

Mindhárom alapanyagot robotgéppel összekeverjük. Ezzel töltöttem a makikat.
Díszítjük a tortát tetszőlegesen.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése