2021. október 9., szombat

Nutellás torta

 

Hozzávalók a piskótához,két db 22 cm-es formához:

7 db M-es tojás
210 gr kristálycukor
105 gr barna rizsliszt
105 gr Schar B kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Két 22 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 22 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!!
Ha kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt ketté vágjuk,így lesz 4 lap.

Krém:

1000 gr mascarpone
900 gr Nutella
 
A mascarponet a nutellával jól kikeverjük.Egy jó állagú finom krémet kapunk. 3 egyforma részre vettem és megtöltöttem a lapokat.Hűtjük.

Vajkrém:

250 gr vaj
250 gr porcukor
barna fractal gél festék

Habosra kikeverjük , körbekenjük a tortát.Hűtjük.

Macaron:

A macaronokat a Macaron Paradise pihentetés nélküli francia macaron receptjét használtam,annyi változtatással, hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel 14-15 percig és résnyire nyitott sütő ajtónál. Az ajtót egy edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.

Macaron töltelék mogyoróvajjal:

85 gr sűrített tej
125 gr puha teavaj
40 gr mogyoróvaj

A sűrített tejet robotgéppel összekeverjük a puha vajjal,majd belekevertem a mogyoróvajat is.Ezzel töltöttem a makikat.
Díszítjük a tortát tetszőlegesen.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése