2019. március 9., szombat

Bogyó és Babóca szülinapi torta


Egy 1 éves kicsi lány szülinapjára készítettem,az alsó torta 25 cm-es és citromos túrós mascarponés krémmel van a töltve,a felső torta 18 cm-es és erdei gyümölcsös mascarponés krémet kapott. Szerintem mindkét krém nagyon finom lett,a citromos kicsit savanykás :)

-Citromos túrós mascarponés torta elkészítése:

Két darab 5 tojásos piskótát sütöttem 25 cm-es formába.

Hozzávalók egy piskótához,25 cm-es tortaformához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
80 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)
80 gr Doves farm sütiliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát egy 25 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt kettévágtam.
A másik piskótával is ugyanígy járunk el. Lesz 4 lapunk.

Krém hozzávalók:

750 gr mascarpone
750 gr félzsíros túró
2 db Bio citrom reszelt héja
2 db Bio citrom leve (nekem ez most 90 gr volt)
200 ml habtejszín (nem kell felverni)
100 gr porcukor

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,a citrom levével és héjával,majd hozzákeverjük a túrót is. Ha száraz a túró (a zacskós túrók olyanok,a tégelyes az nedvesebb) akkor lehet lazítani habtejszínnel, nekem kellett bele 200 ml, először 100 ml tettem, de kevés volt,így öntöttem még bele 100 ml.Nagyon jó krémet kaptam.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

-Erdei gyümölcsös mascarponés torta elkészítése: 

Hozzávalók a piskótához,18 cm-es tortaformához:

5 M-es tojás
150 gr kristálycukor
80 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)
80 gr Doves farm sütiliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.
18 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:

500 gr Mascarpone
100 gr porcukor
350 gr erdei gyümölcs (fagyasztottat vettem és azt olvasztottam ki)

A mascarponet kikeverjük a porcukorral. A gyümölcsöt óvatosan beleforgatjuk,jó kis masszív krémet kapunk, ha nagyon sűrű lenne, akkor kevés folyékony tejszínnel lehet lazítani. 2 felé vesszük a krémet és megtöltjük a tortát.Hűtjük

Vajkrém a torta kenéséhez a fondant alá (ez az adag elég mindkettő tortához):

350 gr teavaj
350 gr porcukor
Habosra keverni. Megkenjük a torták oldalát és tetejét. Hűtjük.

Fondanttal vagy burkoló masszával esetleg marcipánnal burkoljuk,díszítjük.
A kép ehető cukorlap.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése