2019. március 6., szerda

Fehér csokis mascarpones szülinapi torta


Hozzávalók a piskótához,15 cm-es tortaformához:

4 M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)
60 gr Doves farm sütiliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.
15 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:

500 gr Mascarpone
50 gr porcukor
200 gr habtejszín
1 csomag Dr Oetker habfixáló
100 gr fehér csoki

A mascarponét kikevertem a porcukorral ,majd hozzákevertem az olvasztott ,de nem meleg fehér csokit. A habtejszínt felvertem a habfixálóval és a mascarponés krémhez kevertem óvatosan. Kétfelé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.
HŰTJÜK.

Vajkrém:

150 gr teavaj
150 gr porcukor
10 gr kakaópor

Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét. Hűtjük.
Oldalára olvasztott 70 %-os csokit csurgatunk. Hűtjük. Ha megdermedt a csoki, akkor lehet díszíteni.
Maradék vakrémmel díszítettem, tettem rá kinder csokit és kinder choco fresh-t, cukorgyöngyöket, gyümölcsöt. Oldalára mandula lapokat.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése