2019. március 17., vasárnap

Névnapi torta epres krémmel


Fiamnak készítettem névnapjára :)

Hozzávalók a piskótához,15 cm-es tortaformához:

4 M-es tojás
120 gr kristálycukor
65 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)
65 gr Doves farm sütiliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.
15 cm-es formába öntöttem,melynek aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.

Krém:

500 gr Mascarpone
300 gr eper botmixerrel pürésítve
30 gr Szafi négyszeres erősségű édesítő (Cukrot is lehet tenni bele,50 gr kb)
50 gr habtejszín
1/2 csomag (10 gr) Lucullus étkezési zselatin.

A mascarponét kikevertem az édesítővel, majd két részre osztottam.Egyik felébe epret tettem úgy,hogy a pürésített epret felforraltam,épp hogy felrottyant ,majd le is vettem a tűzről és 10 perc után bele kevertem a zselatint,majd hűlni hagytam. Ha kihűlt hozzá kevertem az egyik adag mascarponehoz. Megtöltöttem a tortát.
A másik adag mascarponeba 30 gr olvasztott, de nem meleg 70 % os étcsokit kevertem,mivel kicsit kemény krémet kaptam,így kevertem bele 50 gr habtejszínt. Ekkor tökéletes lett az állaga. Ezzel kentem körbe a tortát és a tetejét is.
HŰTJÜK.

Tetejére:

Olvasztott 70 % os csoki
Kinder choco fresh,schoko bons, maxi chocolate
gyümölcsök,cukorgyöngy és a maradék krém









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése