2019. március 2., szombat

Csokis szülinapi torta


Két darab 5 tojásos piskótát sütöttem 25 cm-es formába.

Hozzávalók egy piskótához,25 cm-es tortaformához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
150 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a lisztet óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát egy 25 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt kettévágtam.
A másik piskótával is ugyanígy járunk el. Lesz 4 lapunk.

Krém hozzávalók:

1000 gr mascarpone
200 gr 70%-os olvasztott étcsoki (1 evőkanál kókuszzsírral olvasztottam fel mikróban)
100 gr porcukor

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzákeverjük az olvasztott, de nem meleg csokit.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.
Étcsokival csurgattam le az oldalát,ha már hűtve volt a torta.

Vajkrém a díszítéshez:

400 gr teavaj
400 gr porcukor
Színezékek

Először csak a vajat és a porcukrot kevertem habosra,megkentem vele a torta oldalát és tetejét egyenletesen,majd hűtöttem. Olvasztott csokival csurgattam le az oldalát majd ismét hűtöttem.Ha  a csoki megdermedt,akkor a maradék vajkrémet megfelelő színűre színeztem és díszítettem a tortát.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése