2019. március 14., csütörtök

Erdei gyümölcsös szülinapi torta


Két darab 5 tojásos piskótát sütöttem 25 cm-es formába.

Hozzávalók egy piskótához,25 cm-es tortaformához:

5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
80 gr rizsliszt (innen:egészségmarket)
80 gr Doves farm sütiliszt (innen:egészségmarket)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát egy 25 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt kettévágtam.
A másik piskótával is ugyanígy járunk el. Lesz 4 lapunk.

Krém:

1000 gr Mascarpone
100 gr porcukor
750 gr erdei gyümölcs (fagyasztottat vettem és azt olvasztottam ki)
50 gr habtejszín (nem kell felverni)

A mascarponet kikeverjük a porcukorral. A gyümölcsöt óvatosan beleforgatjuk,jó kis masszív krémet kapunk, ha nagyon sűrű lenne, akkor kevés folyékony tejszínnel lehet lazítani. 3 felé vesszük a krémet és megtöltjük a tortát.Hűtjük

Díszítéshez svájci vajkrémet használtam:

4 db L-es tojás fehérje (146 g volt nekem)
500 gr teavaj
270 gr kristálycukor

Az elkészítése itt található:Tortaiskola ,viszont én nem azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a videóban,de az elkészítési módja ugyanaz.

Először a fehér krémmel lekentem a tortát, körbe az oldalát és a tetejét,majd hűtöttem. Ezután a maradék krémből vettem ki keveset és zöld ételfestékkel színeztem,a maradékot pedig narancsos színűre festettem. Díszítettem a tortát.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése