2020. december 20., vasárnap

Áfonyás glutén-, és laktózmentes szülinapi torta

 


Meglepetés szülinapra készült :)

Hozzávalók a piskótához,két db 22 cm-es formához:
 
8 db M-es tojás
240 gr kristálycukor
120 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
120 gr Pennys kenyérliszt


A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Két 22 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 22 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!

Krém:

1000 gr laktózmentes mascarpone
500 gr áfonya
100 gr porcukor
2 dl laktózmentes tejszín (nem kell felverni)

A macarponet,porcukrot és a folyékony tejszínt keményre verjük,majd hozzá keverjük az áfonyát.
3 felé vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Vajkrém:

250 gr laktózmentes teavaj
250 gr porcukor
Habosra keverjük,körbekenjük a tortát,lehet színezni is.

A Macaron recept BebePiskóta receptje alapján készült,melyet itt megtaláltok. Annyit változtattam,hogy én 150 fokon sütöttem és 13-14 percig és egy órát pihentettem sütés előtt. Nekem sok volt a hőfok ami a videóban van.

Rizslapos technika a kehely díszhez:
 
Ennek a lényege,hogy a rizspapírt beáztatjuk a színezékes langyos vízbe kb 2 percre,mikor már puha a rizspapír,formára tesszük. Kb 24 óra kell neki,hogy megszáradjon.Radiátoron pár óra.
 







 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése