2020. december 1., kedd

Anita szülinapi tortája mákos tejszínes fehér csokis mascarpones krémmel


 

Barátnőm,Anita, szülinapjára készítettem. Nem ismerjük egymást olyan régen,de mondhatom igen jóban lettünk ezalatt az idő alatt 💓Így nekem természetes volt, hogy kap tőlem egy tortát.

Szereti a mákot,így esett a választásom erre a krémre 😊

Hozzávalók a piskótához ,20 cm-es formához:

6 db M-es tojás
180 gr kristálycukor
95 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
95 gr Schar mix B  kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40-45 percig. Tűpróba!!!
Ha megsült és kihűl a piskóta,akkor négyfelé vágjuk.
 
Krém:
 
750 gr mascarpone
400 gr habtejszín
220 gr Bourbon fehér csoki (Lidlből J.D.Gross márka)
20 gr kókuszzsír
100 gr darált mák
50 gr porcukor

A fehér csokit olvasszuk fel a kókuszzsírral (lehet étolaj is).
A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel, és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Végül a mákot is hozzáforgatjuk. Isteni finom krémet kapunk.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.
 
Vajkrém a burkoláshoz:

300 gr teavaj
300 gr porcukor
Ételfesték

Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét. Hűtjük.
 
Díszítéshez olvasztott fehér csokit használtam,melyet különböző szilikon formákba öntöttem,dermesztettem majd azzal is díszítettem a tortát.
 
!!! Macaron...na erről külön kell írnom😀😁 sosem csináltam még,de már nagyon ki szerettem volna próbálni,de féltem tőle,mert van akinek sikerül és van akinek nem.
Úgy gondoltam Anitának a tortáján kell,hogy legyen macaron,így neki fogtam.
Az első két adagról inkább nem szeretnék beszélni... csak annyit,hogy az egyik adag túlsült, a másik meg szétrepedezett.😕😁😂 jó akkor jöhet a harmadik adag egye fene. Ez a sütés, hogy is mondjam...kicsit rusztikus lett,pedig átszitáltam az őrölt mandulát is és a porcukrot is,de lehet nagyobb volt a szita lyuka mint kellett volna😁😁 De ez már legalább vállalható volt .
Dobos Bea barátném azt tanácsolta daráljam le a mandulát és a porcukrot is együtt,így kisebb szemű lesz és azt is szitáljam át kisebb lyukú szitán.Úgyhogy a következő alkalommal ezt fogom tenni.
A Macaron recept egyébként BebePiskóta receptje alapján készült,melyet itt megtaláltok. Annyit változtattam,hogy én 150 fokon sütöttem és 13-14 percig és egy órát pihentettem sütés előtt. Nekem sok volt ami a videóban van,ezért sült túl az első adag. 30 db macaron héj lett ebből az adagból,de én nagyobbakat csináltam.

Rizslapos technika a kehely díszhez:
 
Ennek a lényege,hogy a rizspapírt beáztatjuk a színezékes langyos vízbe kb 2 percre,mikor már puha a rizspapír,formára tesszük.Én egy üveg kis tálkát fordítottam meg és arra tettem a rizslapot ,amelyet megformáztam a tálkán,olyanra amilyenre szeretném,hogy megszáradjon. Kb 24 óra kell neki.Radiátoron pár óra.
 








 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése