2020. december 1., kedd

Túrós mascarpones évfordulós torta


 

Sajnos csak egy db szív tortaformám van ebben a méretben és elég alacsony a forma ,így két piskótát kellett sütnöm,és mindkettőt ketté vágni.

Egy piskóta hozzávalói:

2 db M-es tojás
60 gr kristálycukor
30 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
40 gr Schar mix B  kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es szív tortaformába öntöttem,a formának nincs alja így sütőpapírral körbecsomagoltam,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát. Előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!! Lentebb képen mutatom a torta formát,3 darabos a készlet és a legnagyobbat használtam.
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor kétfelé vágjuk.
Ugyanígy sütünk még egy piskótát.Így lesz összesen négy piskóta lapunk.
 
Krém:
 
500 gr túró
250 gr mascarpone
200 ml habtejszín (nem kell felverni)
100 gr porcukor
30 gr frissen facsart citromlé
1 db bio citrom reszelt héja
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mascarponet a tejszínnel és a porcukorral együtt kemény krémmé verjük. Hozzákeverjük a túrót,citromlevet és a citromhéjat. Ha lágynak tűnik a krém,mert esetleg a túró olyan volt, ami nedvesebb, akkor lehet tenni bele expressz zselatin fixet. A tégelyes túrók szoktak vizesebbek lenni,a zacskós nem.
3 egyforma részre osztjuk a krémet és megtöltjük a lapokat.Hűtjük.

Vajkrém:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
Habosra keverjük. Színezzük.Én háromféle színezékkel értem el ezt a piros színt. Mutatom képen lentebb. A barnából csak épp egy csepp kell. Körbe kenjük a tortákat és ismét hűtjük.
A maradék vajkrémmel díszítettem.

A Macaron recept BebePiskóta receptje alapján készült,melyet itt megtaláltok. Annyit változtattam,hogy én 150 fokon sütöttem és 13-14 percig és egy órát pihentettem sütés előtt. Nekem sok volt ami a videóban van. 30 db macaron héj lett ebből az adagból,de én nagyobbakat csináltam.
 












 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése