2020. december 3., csütörtök

Glutén-,és laktózmentes citromos mascarpones torta


 
Szülinapra készítettem :)

Sajnos csak egy db szív tortaformám van ebben a méretben és elég alacsony a forma ,így két piskótát kellett sütnöm,és mindkettőt ketté vágni.

Egy piskóta hozzávalói:

2 db M-es tojás
60 gr kristálycukor
30 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
40 gr Schar mix B  kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 20 cm-es szív tortaformába öntöttem,a formának nincs alja így sütőpapírral körbecsomagoltam,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát. Előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 20-25 percig. Tűpróba!!! Lentebb képen mutatom a torta formát,3 darabos a készlet és a legnagyobbat használtam.
Ha megsült és kihűlt a piskóta,akkor kétfelé vágjuk.
Ugyanígy sütünk még egy piskótát.Így lesz összesen négy piskóta lapunk.
 
Citromos krém:

2 csomag Dr Oetker vaníliás pudingpor (2x40 gr)
0,5 liter laktózmentes tej
100 gr frissen facsart citromlé
1 db nagyobb vagy két kisebb bio citrom reszelt héja
75 gr kristály cukor
500 gr laktózmentes mascarpone

A tejben megfőzzük a pudingporokat a cukorral.Ha kész és hűlt kb fél órát (ekkor már nem forró,de meleg) hozzákeverjük a citromlevét és héját. Ha csomós lenne ,akkor botmixerrel szépen selymesíteni lehet,én így csináltam,mivel ahogy hűl úgy keményedik a puding és darabos lesz.
Hagyjuk teljesen kihűlni. Ha kihűlt a puding keverjük hozzá a mascarponet.
Vegyük 3 egyforma részre a krémet és töltsük be a tortalapokat,ismét hűtsük.
 
Vajkrém:

200 gr laktózmentes teavaj
200 gr porcukor
Habosra keverjük. Körbe kenjük a tortát és ismét hűtjük.
A maradék vajkrémet színeztem és azzal díszítettem.
 
A Macaron recept BebePiskóta receptje alapján készült,melyet itt megtaláltok. Annyit változtattam,hogy én 150 fokon sütöttem és 13-14 percig és egy órát pihentettem sütés előtt. Nekem sok volt ami a videóban van. 30 db macaron héj lett ebből az adagból,de én nagyobbakat csináltam.

Rizslapos technika a kehely díszhez:
 
Ennek a lényege,hogy a rizspapírt beáztatjuk a színezékes langyos vízbe kb 2 percre,mikor már puha a rizspapír,formára tesszük.Én egy üveg kis tálkát fordítottam meg és arra tettem a rizslapot ,amelyet megformáztam a tálkán,olyanra amilyenre szeretném,hogy megszáradjon. Kb 24 óra kell neki.Radiátoron pár óra.
 












 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése