2020. december 12., szombat

Kettős szülinapi torta nutellás krémmel


 
Két szülinapra készült (nagymama és 23 éves unokája). Sokat agyaltam,hogyan is tudnám elkészíteni a 2in1 tortát :) végül ez a koncepció született meg,szerintem egész jó lett.

Hozzávalók a piskótához,két db 22 cm-es formához:
 
8 db M-es tojás
240 gr kristálycukor
125 gr rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
125 gr Pennys kenyérliszt

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Két 22 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 22 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
 
Krém:
 
1000 gr mascarpone
800 gr Nutella
 
Robotgéppel összekeverjük.
3 egyforma részre vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.
Ha eleget hűlt ketté vágtam a tortát az egyik felet elcsúsztattam majd vajkrémmel körbekentem.  

Vajkrém a fondant alá:

250 gr vaj
250 gr porcukor
Habosra kikeverjük,körbekenjük a tortát és jól kihűtjük.
Fondanttal vagy smartflex velvet burkolómasszával burkoljuk. Én az utóbbit használtam.



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése