2020. december 13., vasárnap

Glutén-,tej-, laktóz-, tojás-, hozzáadott cukortólmentesen, vegán muffin


 
Nekünk hál istennek csak a glutént kell kerülni,de sajnos sokan vannak akiknek a tejet,tojást,cukrot is. Nekik készítettem el ezt a muffint. Egyúttal már ki is próbáltam a mandulakrémet és a mogyorókrémet,ami szintén cukormentes,tejmentes,gluténmentes,vegán.
Tojásmentesen ritkán készítek bármit,mert szerintem nehéz jól eltalálni a megfelelő arányokat. Én most banánnal helyettesítettem a tojást.Nem lesz banán íze a muffinnak. Szerintem nagyon finom lett,sőt eszméletlen finom😁😀annyira jó puha. Kíváncsi vagyok másnapra milyen lesz az állaga. Ha marad...😂

Hozzávalók 12 db muffinhoz:

100 gr banán (héj nélkül)
40 gr Naturbit barna rizsliszt (innen:diszkontdiéta)
80 gr őrölt mandula
6 gr sütőpor
150 gr mandulatej
20 gr Szafi 4 szeres erősségű cukorhelyettesítő (innen:diszkontdiéta)
100 gr puha Rama Laktózmentes (ez tejmentes is)

Tölteléknek:

100 %-os Mandulakrém (innen:diszkontdiéta)
Mogyorókrém (innen:diszkontdiéta)
 
Először a banánt a mandulatejjel összeturmixoltam ,majd beletettem a többi hozzávalót és robotgéppel kikevertem. Habzsákba töltöttem az összes masszát (így könnyebb a muffin papírokba adagolni),félig megtöltöttem a muffin papírokat,majd mindegyik tetejére halmoztam mogyoró-, illetve mandulakrémet. Ezután mindet befedtem megint tésztával. Tetejüket megszórtam mandulalapokkal és előmelegített 180 fokos sütőben sütöttem 30 percet. Ez sütőfüggő,lehet több vagy kevesebb is az idő. Melegen nyers hatása van,de ez a banán miatt ilyen. Ha kihűl nem lesz olyan.
A hozzávalókat lefotóztam (kivéve a rizsliszt, mert azt véletlenül nem tettem oda,de benne van a muffinban).











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése