2021. február 20., szombat

Glutén-, és cukormentes unikornis torta


 
Már rögtön az elején leírom,hogy a tortán található díszek (unikornis,virágok szivárvány stb...) nem cukormentesek. De mivel ezt nem muszáj megenni,így kérték,így tudtam csak megoldani az unikornis témát.
 
Most is a jól bevált Rozi féle receptet használtam,amely megtalálható a hivatkozásra kattintva,a facebook csoportban,aki tag csak az látja a posztot.Most egy kicsit átvariáltam a receptet.

Hozzávalók a piskótához 16 cm-es formához:

6 db L-es tojás
60 gr Szafi négyszeres erősségű édesítő
20 gr Szafi Gluténmentes Zabpehelyliszt
200 gr őrölt mandula (Lidlben szoktam venni amikor akciós,mert nem állandó termék)
4 gr Lucullus szódabikarbóna

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá lassan az édesítő,ha szép fényes akkor mehet hozzá a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a tojássárgák,akkor már csak szilikon spatulával keverjük hozzá a liszt az őrölt mandula és a szódabikarbóna keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 16 cm-es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40 percig. Tűpróba!!!
Ha kihűt akkor 4 felé vágjuk.
 
Krém:
 
500 gr eper
15 gr Lucullus étkezési zselatin
70 gr víz
 
250 gr mascarpone
300 ml habtejszín (nem kell felverni külön)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A vízbe beleöntöm az étkezési zselatint és hagyom duzzadni.
Az epret össze turmixolom és fel teszem az édesítővel melegedni.Ha felforr leveszem a tűzről.10 perc múlva hozzá adom a megduzzadt zselatint és elkeverem,míg a zselatin elolvad.Hűtöm amíg az eperzselé megkeményedik.
A mascarponet,tejszínt és az édesítőt felverem.Stabil krémet kell kapni.Ha kihűlt az eper hozzáöntöm a mascapones krémhez,elkeverem és végül hozzá teszem az expressz zselatin fixet.
Három felé veszem a krémet és torta karikába betöltöm a tortát,egy éjszakát hagyom hűlni.

Krém burkolni:

500 gr mascarpone
300 ml habtejszín (nem kell felverni külön)
Lila fractal ételfesték gél (1-2 csepp)

A mascarponet,tejszínt és az édesítőt felverem,egy jó kemény masszív krémet kell kapni,teszek hozzá színezéket tetszés szerint.Habzsákba tettem a krémet és beburkolom a tortát.

A figurákat és a díszítést csak akkor tegyük rá ha az ünnepelt megkapja,mert a mascarpones tejszínes krém oldja a fondit/smartflexet.
A figurát,szivárványt stb...több nappal hamarabb készítettem el,hogy legyen ideje kiszáradni.
 









 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése