2021. február 5., péntek

Glutén-, és tejmentes citromos torta

 

Szülinapra készítettem.

Hozzávalók a piskótához,18 cm-es tortaformához: 
 
5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 18 cm-es formába öntöttem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:
 
3 csomag Dr Oetker vaníliás pudingpor (3*40 gr)
750 ml mandulatej
100 gr frissen facsart citromlé (kb 5 citrom leve,függ a nagyságától)
3 db bio citrom reszelt héja
100 gr porcukor
2,5 dl Meggle Decor (ez tejmentes készítmény hab készítéséhez)
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mandulatejben megfőzzük a pudingporokat a cukorral.
Ha kész és hűlt kb fél órát (ekkor már nem forró,de meleg) hozzákeverjük a citromlevét és héját. Ha csomós lenne ,akkor botmixerrel szépen selymesíteni lehet,én így csináltam,mivel ahogy hűl úgy keményedik a puding és darabos lesz.
Hagyjuk teljesen kihűlni.
A meggle decort verjük fel.
Keverjük össze a kihűlt pudinggal óvatosan,tegyünk hozzá 1 csomag expressz zselatin fixet.Hűtjük.
Vegyük 3 egyforma részre a krémet és töltsük be a tortalapokat,ismét hűtjük,legjobb egy egész éjszakán át.
Ha stabil a torta,megdermedt benne a krém,akkor kenjük körbe a vajkrémmel vagy svájci vajkrémmel. Nekem most az utóbbi volt.
 
Svájci vajkrém a burkoláshoz és díszítéshez:

190 gr tojásfehérje (kb 6 db M-es tojás fehérje)
340 gr Rama laktózmentes (ez tejmentes is, mert rajta van a vegan embléma)
260 gr kristálycukor

Az elkészítése itt található:Tortautca ,viszont én nem pont azokkal az arányokkal dolgoztam,mint a linken,de az elkészítési módja ugyanaz.
Ízlés szerint díszítjük. Én most orosz csövet használtam.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése