2021. február 27., szombat

Oreo krémes torta Zsófinak


 
Fiam barátnőjének készítettem :) Oreos krémmel még nem csináltam tortát,pont itt volt az ideje. Sokan mondták már,hogy mennyire finom. A recept saját ötlet :)
 
Hozzávalók a piskótához,18 cm-es tortaformához: 
 
5 db M-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 18 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk. 

Krém:
 
750 gr mascarpone
200 gr tejszín (nem kell felverni)
50 gr porcukor
150 gr gluténmentes oreo keksz (én egy erősebb zacskóba tettem a kekszeket egészben és összetördeltem a kezemmel,nem apróra,hanem darabosra)

A mascarponet,tejszínt és a porcukrot együtt kikeverem robotgéppel,egy erős tartású krémet kell kapni,és hozzákeverem az összetördelt kekszet.Háromfelé vettem és megtöltöttem a lapokat.Hűtjük!

Vajkrém a fondant alá:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
Habosra keverni és körbekenni a tortát.Hűtjük.

Smartflex velvet burkoló masszával burkoltam.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése