2021. február 6., szombat

Heni szülinapi túrós-erdei gyümölcsös tortája


 
Fiam barátnőjének az anyukájának készítettem ezt a tortát 😍 azt tudtam,hogy a kedvenc virága a levendula és egyszer mondta azt is, hogy szereti a túrós süteményt,amin van zselé réteg 😁😀na már akkor gondoltam,hogy szülinapjára ilyet fogok készíteni :) A tortáról nem tudott,így meglepetésként érte.

A krém túrós mascarpones tejszínes,erdei gyümölcsös zselével :)

Hozzávalók a piskótához,20 cm-es tortaformához:

5 db L-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 20 cm-es formába öntöttem,melyeknek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt,de csak az aljára,az oldalára nem és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.
 
Krém:
 
500 gr mascarpone
400 ml habtejszín (nem kell felverni)
120 gr porcukor
1000 gr túró
2 db bio citrom reszelt héja
40 gr frissen facsart citromlé
 
A mascarponet a porcukorral és a tejszínnel felvertem,jó kemény krémet kell kapni. Majd hozzákevertem a túrót,citromlevet és a citromhéjat. Így is kevertem robotgéppel. 4 részre osztottam a krémet.

Erdei gyümölcsös zselé:

15 gr Lucullus étkezési zselatin
70 gr víz
750 gr fagyasztott erdei gyümölcs
70 gr porcukor

A vízbe belekevertem a zselatint és hagytam duzzadni. Addig a gyümölcsöt és a cukrot fel tettem melegedni.Nem kell forrnia ,de legyen jó meleg, levettem a tűzről és hozzákevertem a megduzzadt zselatint.Hagytam hűlni.Két részre osztottam. Lentebb képen mutatom,hogy töltöttem bele a tortába.Piskóta,túró,zselé,túró,piskóta...

Vajkrém a fondant alá:

250 gr teavaj
250 gr porcukor

Habosra keverni.Megkenjük a torta oldalát és tetejét.HŰTJÜK.

Smartflex velvettel burkoltam.
A virágokat is én csináltam.
 
A Macaron recept BebePiskóta receptje alapján készült,melyet itt megtaláltok. Annyit változtattam,hogy én 150 fokon sütöttem és 13-14 percig és egy órát pihentettem sütés előtt. Nekem sok volt ami a videóban van sütési idő. Valamint őrölt mandulát használtam és nem mandula lisztet.  Utólag festettem a macaronokat,amikor már kihűlt.
 








 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése