2021. április 25., vasárnap

Csokis meggyes torta



Keresztfiunk szülinapjára készítettem 😊 Szereti a Mancs őrjárat mesét,ezért esett erre a választásom.

Hozzávalók a piskótához ,20 cm-es tortaformához:

6 db M-es tojás
180 gr kristálycukor
90 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
90 gr Schar mix B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 20 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40 percig. Tűpróba!!! Ha kihűlt akkor 4 felé vágjuk.

Krém:

750 gr mascarpone
400 ml habtejszín (nem kell felverni)
170 gr 70%-os étcsoki  J.D. Gross a Lidlből (én ezt veszem)
10 gr kókuszzsír (csokival együtt olvasztjuk fel)
100 gr porcukor
1 üveg magozott meggy

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Ha lágy lenne a krém,akkor mehet bele expressz zselatin fix.De nem volt az most.Hozzá tesszük a meggyet (lé nem kell).
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Vajkrém:

200 gr teavaj
200 gr porcukor
Habosra keverni és körbe kenni a tortát,hűtjük.
Fondanttal vagy smartfelx velvettel burkoljuk,én utóbbit használtam.
Cukorlapot rendeltem.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése