2021. április 10., szombat

Csokis szülinapi torta

 


Áááá, ha férfinak kell csinálnom tortát sose tudom milyen díszítés legyen,főleg ha rám van bízva...nőknek sokkal egyszerűbb 😀😁csináltam macaronokat,azzal nem lehet mellé lőni,szerintem nagyon jól mutatnak a tortán. Igaz még nem olyan szépek a macaronjaim,de rajta vagyok,hogy minél szebbek legyenek.

Hozzávalók a piskótához,16 cm-es tortaformához:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
60 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 16 cm-es formába öntöttem,a formának nincs alja, mert ez csak egy állítható torta gyűrű, így sütőpapírral körbecsomagoltam,tepsibe tettem és úgy öntöttem bele a tésztát, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 35-40 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 4 felé vágjuk.

Krém:

500 gr mascarpone
125 gr olvasztott 70 %-os étcsoki J.D. Gross a Lidlből (én ezt veszem)
1 evőkanál (10 gr) kókuszzsír (Csokival együtt olvasztjuk fel)
100 gr porcukor
2 dl habtejszín (nem kell felverni)

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Ha lágy lenne a krém,akkor mehet bele expressz zselatin fix.De nem volt az most.
Háromfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.
 
Vajkrém:

250 gr teavaj
250 gr porcukor

Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét. Hűtjük. Díszítjük tetszőlegesen.
 
A Macaron recept BebePiskóta receptje alapján készült,melyet itt megtaláltok. Annyit változtattam,hogy én 130 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel, 13-14 percig és most nem pihentettem sütés előtt.Sütés közben a sütő ajtó résnyire nyitva volt,egy edényfogó kesztyűvel "támasztottam" ki.Nekem sok volt ami a videóban van sütési idő.Úgy megég,ki kell tapasztalni. Őrölt mandulát használtam és nem mandula lisztet.
 
Tölteni az alábbi krémmel töltöttem:
 
85 gr (fél tubus) sűrített tej
125 gr puha teavaj
30 gr mandulakrém/paszta (innen:diszkontdiéta)

A teavajat robotgéppel kikeverem a sűrített tejjel,majd hozzáadtam a mandulapasztát. Nagyon finom krémet kaptam.Ezzel töltöttem meg a makikat,plusz egy kevés mandulapasztát is tettem a krém tetejére,képen mutatom lentebb.
Ebből a krémből maradt kevés,azt felhasználtam a torta díszítéséhez is. Sőt egy kevés mandulapasztát is.














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése