2021. április 20., kedd

Nutellás szülinapi torta

 


Hozzávalók a piskótához ,20 cm-es tortaformához:

6 db M-es tojás
180 gr kristálycukor
90 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
90 gr Schar mix B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön.A masszát 20 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 20 cm-es sütőpapírt és előmelegített 170 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 40 percig. Tűpróba!!!Ha kihűt akkor 4 felé vágjuk.

Krém:

750 gr mascarpone
700 gr Nutella
Robotgéppel keverjük össze.

Vajkrém:

200 gr teavaj
190 gr porcukor
10 gr holland kakaópor
Habosra keverni és körbe kenni a tortát,hűtjük.

Tejcsokival csurgattam le.

A Macaron recept BebePiskóta receptje alapján készült,melyet itt megtaláltok. Annyit változtattam,hogy én 110 fokon sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel, 13-14 percig és most nem pihentettem sütés előtt.Sütés közben a sütő ajtó résnyire nyitva volt,egy edényfogó kesztyűvel "támasztottam" ki.Nekem sok volt ami a videóban van sütési idő.Úgy megég,ki kell tapasztalni. Őrölt mandulát használtam és nem mandula lisztet.

Tölteni az alábbi krémmel töltöttem:

85 gr (fél tubus) sűrített tej
125 gr puha teavaj
40 gr pisztáciavaj/paszta







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése