2021. április 24., szombat

Fehér csokis tejszínes torta meggy zselé réteggel



Kolléganőm szülinapjára készítettem :) Szabad kezet kaptam,lényeg az volt,hogy fondanttal legyen burkolva és kék-zöld színkombináció legyen rajta :)

Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es formához:

7 db L-es tojás
210 gr kristálycukor
105 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
105 gr Schar mix B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Két 22 cm-es tortaformába öntöttem, melyeknek az aljára vágtam egy 22 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 25-30 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt ketté vágjuk így lesz 4 lap.

Krém:

750 gr mascarpone
400 gr fehér csoki (Lidlben szoktam venni a J.D.Gross Bourbon fehér csokit)
400 gr habtejszín (nem kell felverni)
30 gr kókuszzsír (a csoki felolvasztásához kell)

A csokit olvasszuk fel a kókuszzsírral.
A mascarponet verjük fel a tejszínnel,kemény jó állagú krémet kell kapni,majd hozzácsurgatjuk a csokit,ami ne legyen meleg. Jól kikeverjük géppel.
3 részre osztjuk a krémet.

Meggy zselé:

900 gr magozott meggy (fagyasztottat vettem)
140 gr cukor
140 gr víz
30 gr Lucullus étkezési zselatin

A hideg vízbe tegyük bele a zselatint,hagyjuk állni,meg fog duzzadni.
A meggyet a cukorral tegyük oda főni,botmixerrel lehet rajta kicsit keverni,egyet kettőt,hogy legyen egy kis szaftossága,de ne az egészet. Maradjon darabos. Ha felforrt vegyük le a tűzről és kb fél óra múlva keverjük bele a zselatint.A forró zselébe nem szabad. Hagyjuk kihűlni,vegyük három felé.Én három egyforma műanyag tálkába öntöttem,mely kisebb mint a piskóta átmérője.Hűtőbe tettem dermedni.

Torta töltése:

Én tortakarikába szoktam,így egyszerűbb és szebb is. Piskóta,csokis krém és zselé. Mivel a zselé kisebb így krémmel töltjük ki a zselé és a forma között részt. Fotó lentebb lesz. Ezt ismételjük meg még kétszer.Felül piskóta legyen.

Vajkrém burkolni:

300 gr teavaj
300 gr porcukor.
Habosra kikeverni.
Körbe kenjük a tortát,hűtjük.

Fondanttal burkoljuk,vagy smartflexszel. Én utóbbival csináltam.

A macaront így csináltam,mely Bebe receptje.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése