2021. április 20., kedd

Macaron



Nem vagyok egy nagy macaron sütögető (bár az utóbbi napok erre rácáfoltak,mert igen sokat csináltam),de úgy gondoltam ideje egy külön bejegyzésnek ahol leírom tapasztalataimat és,hogy én hogyan készítem.Eddig csak a francia macaront próbáltam ki,mivel az van kész a leghamarabb,és nem kell szirupot főzni mint az olasznál,vagy gőz fölött melegíteni a fehérjét mint a svájcinál.

Az alaprecept Bebétől van.Az már az első alkalommal bebizonyosodott,hogy nekem az a recept úgy abban a formában nem működik,mint Bebének. Nekem kevesebb idő alatt is túlsült,de nagyon,kemény volt.A következő alkalommal kevesebb hőfokon csináltam,de az sem lett jó. Aztán volt 2-3 nagyjából jó macaron,aztán megint nem lett jó :)) utána pár hétig nem is sütöttem. Aztán most újra neki álltam,megpróbáltam pihentetés nélkül csinálni,kevesebb hőfokon és alsó felső sütéssel valamint hőlégkeveréssel,és láss csodát sikerült,jóóó nem tökéletes,de majdnem. Tényleg minden sütő más,van akinek jó a 155 fok van akinek sok,mint nekem.
Sőt...a tojás is hiba lehet. Tegnap sütöttem két tepsivel,nagyon csúnya lett,repedezett az összes,nem értettem mi a gond, mivel mindent úgy csináltam mint máskor,de már a tészta bekeverésekor láttam,hogy valami nem kerek, Ahogy kevertem a tésztát úgy lett egyre keményebb és keményebb 😏😱 Aztán ma újra csináltam és ma sem lett jó. Ekkor jöttem rá ,hogy ugyanaz a széria tojás volt.Vettem elő másikat,másik gyártótól és azzal tökéletesek lettek.Szóval ha nem sikerül a macaron,annak sok lehetősége lehet.

Tehát én így csinálom:

85 gr átszitált mandula liszt vagy őrölt mandula
85 gr átszitált porcukor
60 gr tojásfehérje
60 gr kristálycukor
néhány csepp citromlé

Az elkészítése fent a videóban a Bebe névre kattintva elérhető.Ő nagyon részletesen elmond mindent.
Annyit módosítottam,hogy nem pihentettem, és amit fentebb írtam hőfokot 110 fok 13-15 percig sütöttem alsó felső sütésen hőlégkeveréssel,résnyire nyitott sütő ajtónál,annyira volt nyitva,hogy az edényfogó kesztyűvel támasztottam ki.Nézegettem,hogy száraz e a teteje és nem e mozog a macaron, ha megmozgatom az ujjammal,akkor jó.De még egyszer mondom,hogy ez nálam így vált be,másnál nem biztos,hogy jó lesz így.Tényleg ki kell tapasztalni.Sok-sok gyakorlás.

Krém ami most nekünk nagyon bejött a pisztáciás krém.

170 gr sűrített tej
250 gr puha vaj
80 gr pisztácia paszta
Jól kikeverjük robotgéppel és már lehet is tölteni a héjakat.

De szoktam tölteni lekvárral is vagy mandula krémmel.



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése