2021. április 14., szerda

Csokis szülinapi kaja torta



Kaja torta azért,mert valamilyen étel van úgy megcsinálva tortának,mintha valóban az az étel lenne. Több kevesebb sikerrel próbálkozom. Eddig nem sok ilyen tortám volt 😁

Piskóta 20*15 cm tepsihez:

4 db M-es tojás
120 gr kristálycukor
60 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
60 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Tepsibe öntöttem, melynek az aljára tettem egy méretre vágott sütőpapírt, előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!
Ha kihűlt 3 felé vágjuk.Most ez volt a cél,hogy ne legyen magas a piskóta.

Krém:

500 gr mascarpone
150 gr olvasztott 70 %-os étcsoki J.D. Gross a Lidlből (én ezt veszem)
1 evőkanál (10 gr) kókuszzsír (Csokival együtt olvasztjuk fel)
100 gr porcukor
2 dl habtejszín (nem kell felverni)

A mascarponet kikeverjük a porcukorral,majd hozzáadjuk a habtejszínt (folyékony állapotban) jól kikeverjük robotgéppel és ha már kemény a krém, akkor jöhet az olvasztott, de nem meleg csoki lassan csurgatva.Ha lágy lenne a krém,akkor mehet bele expressz zselatin fix.De nem volt az most.
Kétfelé vettem a krémet,megtöltöttem a lapokat. Hűtjük.

Vajkrém:

150 gr teavaj
150 gr porcukor

Habosra keverni. Megkenjük a torta oldalát és tetejét. Hűtjük.
Fondanttal burkoljuk. Én smartflex velvetet használtam. Fehér színű volt,majd akkor festettem le amikor már rajta volt a tortán.
A díszeket is smartflexből készítettem.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése