2021. május 8., szombat

Epres túrós tejszínes glutén-, és laktózmentes torta

 

Hozzávalók egy piskótához ,26 cm-es formához:

2 db 5 tojásos piskótát csináltam (tehát 10 tojásból)

Piskóta: (2 db ilyet sütöttem)

5 db L-es tojás
150 gr kristálycukor
75 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
75 gr Schar mix B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. 26 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 26 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt kétfelé vágjuk így lesz 4 lap.

Krém:

500 gr laktózmentes mascarpone
400 ml laktózmentes habtejszín (nem kell felverni)
150 gr porcukor
750 gr laktózmentes túró
2 db Bio citrom reszelt héja
500 gr friss eper

A mascarponet a porcukorral és a tejszínnel felvertem,jó kemény krémet kell kapni. Majd hozzákevertem a túrót és a citromhéját. Így is kevertem robotgéppel. Az epret feldaraboltam kisebb darabokra és már csak fakanállal kevertem bele a krémbe. 3 egyforma részre vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.

Vajkrém:

400 gr laktózmentes teavaj
400 gr porcukor
rózsaszín ételfesték
Habosra kevertem és körbekentem a tortát

Ehető papírral és smartflexből készített virágokkal díszítettem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése