2021. május 13., csütörtök

Túrós tejszínes szülinapi torta

 

Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es formához:

7 db L-es tojás
210 gr kristálycukor
105 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
105 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Két 22 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 22 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt ketté vágjuk így lesz 4 lap.

Krém:

750 gr mascarpone
400 ml  habtejszín (nem kell felverni)
120 gr porcukor
750 gr túró
3 db Bio citrom reszelt héja
75 ml friss citromlé
1 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mascarponet a porcukorral és a tejszínnel felvertem,jó kemény krémet kell kapni. Majd hozzákevertem a túrót,a citromlevet és a citromhéját. Így is kevertem robotgéppel. Ha nedvesebb volt a túró akkor lágy lehet a krém,akkor expressz zselatin fixet keverjünk a krémbe. 3 egyforma részre vettem a krémet és megtöltöttem a lapokat.

Vajkrém:

250 gr teavaj
250 gr porcukor

Habosra kevertem és körbekentem a tortát,hűtjük.

Fondantot színeztem barna ételfestékkel úgy,hogy márványos legyen. Fél cm vastagra nyújtottam,méretre vágtam úgy,hogy kb 2-3 cm-el nagyobb legyen mint maga a torta magassága. Fakéreg mintázóval mintáztam. Másik oldalát picit bevizeztem és a kihűtött torta oldalára ragasztgattam. Ha mind fel lett téve ,akkor tejcsoki színű barna Fractal por ételfestéket kevertem össze kevés színtelen mandula aromával (lehet más aroma is csak színtelen legyen,vagy alkohollal is össze lehet keverni a porfestéket) és átfestettem a "fakérget". Hűtöttem,a fondant ilyenkor még puha vigyázzunk ne deformálódjon el,ezért kell hűteni. Ha eléggé megkeményedett a fondant, akkor én vajkrémmel kentem át a belsejét ahol a zselatinnal (jégkocka) érintkezik,mert az oldaná a fondit, így lesz rajta egy bevonat ami ezt megakadályozza. Olvasztott csokival is le lehet kenni.

"Jégkocka" készítése:

Készítettem 500 ml limonádét és fel tettem melegedni,nem kell forralni csak csípős meleg legyen. Közben 250 ml hideg vízben elkeverek 40 gr Lucullus étkezési zselatint és ha jól megduzzadt ,akkor hozzákeverem a tűzről levett limonádéhoz.
Négyszögletes műanyag edénybe öntöttem és hűtőbe tettem. Ezt egyébként órákkal hamarabb vagy előző nap is el lehet készíteni.Nekem is egy éjszakát volt a hűtőben.
Késsel a műanyag tálkában vágtam egyforma méretre.
Tetszőlegesen díszítjük a tortát.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése