2021. május 3., hétfő

Epres mascarpones torta

 

Hozzávalók a piskótához,két 22 cm-es formához:

7 db L-es tojás
210 gr kristálycukor
105 gr barna rizsliszt (innen:Diszkont diéta)
105 gr Schar B kenyérliszt (innen:Diszkont diéta)

A tojásfehérjét felverjük keményre,majd mehet hozzá apránként a cukor,ha szép fényes akkor a tojások sárgája egyesével miközben folyamatosan verjük tovább.Ha benne vannak a sárgáják is,akkor már csak fakanállal vagy szilikon spaklival keverjük hozzá a két liszt keverékét óvatosan,hogy a hab ne törjön. Két 22 cm-es tortaformába öntöttem, melynek az aljára vágtam egy 22 cm-es sütőpapírt és előmelegített 160 fokos sütőben alsó felső sütésen sütjük kb 30-35 percig. Tűpróba!!!
Ha megsültek és kihűltek a piskóták,akkor mindkettőt ketté vágjuk így lesz 4 lap.

Eper zselé:

750 gr eper
20 gr Lucullus étkezési zselatin
1 dl víz

A vízbe beleöntöm az étkezési zselatint és hagyom duzzadni.
Az epret össze turmixolom és fel teszem melegedni.Ha felforr leveszem a tűzről.10 perc múlva hozzá adom a megduzzadt zselatint és elkeverem,míg a zselatin elolvad.Hűtöm amíg az eperzselé valamennyire megkeményedik.

Krém:

750 gr Mascarpone
120 gr porcukor 
4 dl habtejszín (nem kell felverni)
2 csomag Dr Oetker expressz zselatin fix

A mascarponet kikeverjük a porcukorral és a folyékony habtejszínnel,majd ha az eper kihűlt, akkor a kettőt összekeverjük, hozzáadjuk a két csomag expressz zselatin fixet, lágy lesz még a krém, ezért hűtjük.Hűtőben meg fog dermedni.
3 felé vesszük a krémet. Megtöltjük a tortát.
Én tortagyűrűben állítottam össze a ,mert így nem folyt ki a krém.Hűtöttem pár órát,ekkorra nagyon jól megdermedt a krém a tortában és jól lehetett burkolni.

Vajkrém a tortát körbekenni:

350 gr teavaj
350 gr porcukor
színezék

A macaront így csináltam,mely Bebe receptje.
Díszítéshez fehér csokit olvasztottam meg azzal csurgattam le az oldalát,színeztem és abból csináltam a csoki díszítést.

Rizslapos technika a kehely díszhez:

Ennek a lényege,hogy a rizspapírt beáztatjuk a színezékes langyos vízbe kb 2 percre,mikor már puha a rizspapír,formára tesszük.Én egy üveg kis tálkát fordítottam meg és arra tettem a rizslapot ,amelyet megformáztam a tálkán,olyanra amilyenre szeretném,hogy megszáradjon. Kb 24 óra kell neki.Radiátoron pár óra.Sütőben is lehet szárítani.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése