2014. november 27., csütörtök

Diós és mákos kifli


Ma megpróbálkoztam ezzel a recepttel.Aki ismeri a gluténmentes liszteket az tudja ,hogy nem egyszerű velük dolgozni.Törik,szakad,tapad,ragad stb...ennél a kiflinél sem volt egyszerű, mert ha kiflit formáztam volna belőle ,akkor simán eltört volna így maradtam ennél a formánál.Ez így nem tört de óvatosan kell vele bánni.
A receptet az Apróséfen találtam.
Én így készítettem:

A tésztához

25 dkg Mester süteményliszt
90 g zsír
1 db tojás (M es méret)6 g sütőpor
1 ek porcukor
2 evőkanál tej

A töltelékhez

130 g darált dió50 g kristálycukor
50 ml tej

A kiflik megkenéséhez

1 db tojás 
 
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk,kinyújtjuk fél cm vékonyra majd vagy pohárral vagy nagy méretű linzer szaggatóval kiszaggatjuk.Én az utóbbival csináltam ,átmérője 8 cm. Amikor kiszaggattam én még kicsit nyújtottam a tésztán, hogy ovális legyen,de nem kell nagyon.
A töltelék hozzávalóit összekeverjük,majd kis halmokat teszünk a tészta közepére,mindkét oldalról ráhajtjuk a tésztát.Én olyan sok tölteléket tettem a tésztára,hogy nem volt elég,így kevertem be egy kis mákos tölteléket,ugyanúgy mint a diósat csak arányosan kevesebbet.Tetejét tojással kentem le.
160 fokon 20 percet sütöttem.
16 db kifli lett ebből az adagból és nagyon nagyon finom.Sülés közben viszont repedezett a tészta a sütőpor miatt.Olyan volt mint a bejgli teteje :)
 




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése