2014. november 23., vasárnap

Kakaós virág




A tészta receptje a szokásos Mester féle kürtős kalács tészta.Ebből sok mindent meg lehet csinálni,könnyen kezelhető tészta.Itt kicsit több a cukor.

50 dkg Mester süteményliszt
1 cs szárított Dr Oetker élesztő
5 dkg puha margarin
4 ek cukor
3,5-4 dl tej
1 vanília
1 tojás
Gyúrható tésztát készíteni,majd 4 felé venni.Kinyújtottam kb 30 cm átmérőjű körré,bele a tepsibe,lekentem olvasztott vajjal,megszórtam bőven kakaóval majd porcukorral és megint tészta stb stb...a legfelső tésztát üresen kell hagyni.Az eredeti recept szerint nutellával kell megkenni,de nekem nem volt itthon,így improvizáltam .16 egyforma cikkre vágjuk a tésztát mint a tortát,majd párosával vesszük és kifelé kettőt tekerünk mindkettőn,egyiket jobbra másikat balra.A végeiket összecsípjük.Így lesz belőle egy szirom.Majd a többivel is ezt csináljuk.Kapunk 8 szirmot.
30 perc kelesztés,majd tejjel lekentem,180 fokon 25 percig sült.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése